Hej,
Gribing låter som en riktigt kul idé.
Några frågor:
Kommer alla köra med samma vapen(så att det inte blir så att den som har lagt ner 16 000 kr på ett vapen har ett stort överläge)?
Sist jag körde Paintboll var vi åtta killar som blev tillfrågade om vi hade lust att möta tre killar ur en klan. Vi antog utmaningen, jag menar en sådan numerär överlägsenhet borde ju inte kunna misslyckas. Skinande vapen och fullproppade med skott kom de för att möta oss. Hela vårt lag blev skiträdda, "fan de där vapnena dör man ju om man blir träffade av", men vad fan Sovjetisk kvantitet hade ju slagit Tysk kvalitet i WW II. Vi bestämde oss för att börja ganska defensivt, först släppa in dem på vår bana för att sedan gå till motanfall (Sovjetisk taktik

, dessutom ville ju ingen springa fram och bli skjuten av de där jävla vapnena

). Helvetet brakade så loss... Jag sprang från startpositionen till första bästa skjul (där ett antal kamrater redan befann sig, vi fick klättra på varandra för att få plats

). Motståndarna matade konstant (antar att de inte behövde oroa sig för de facto att skotten skulle ta slut och att de då skulle vara tvugna att punga ut mer pengar för nya), och så fort man försökte besvara elden så möttes man av ett massivt kulregn. Vår taktik lades snabbt i grus, men en del tappra anfallsförsök förekom på flankerna. En efter en gick våra lagmedlemmar av planen träffade, och bland oss backar (de längst där bak) började panik och rädsla råda; "Var fan är dom", skrek vi till varandra och gav på så sätt bort våra positioner. Slumpmässigt besvarade man elden, samtidigt som man övervägde om man inte borde ge sig själv ett vådaskott i foten eller så

( man ville ju inte bli träffad av ett av deras vapen i huvudet från fem meters håll). Så kom skottet som träffade mig i handleden när jag besvarade deras eld som bäst. Jag tittade ner och såg att det var en direktträff på min hud (inga "skyddande" kläder), och änvärre: Jag blödde!
Slaget slutade med att de hade tagit ut oss alla, medan vi bara hade tagit ut en av dem. Jag pratade med en i klanen efteråt och han sade att han hade avfyrat 500 skott! 500 skott - på en match som var över på mindre än 10 minuter!
Så fråga två:
Kommer ni köra mer realistiskt eller är det fortfarande spotta ut mest kulor som gäller? Tycker att det vore roligare att köra något i stil med att man får bara fylla på vapnet med 30 kulor (ett magasin) och får bara ha med sig ett visst antal magasin "ut i fält".
MVH
Adde
Ps. När kommer hemsidan upp?