hon denna där super skönheten med de STORA ...
ÖGONEN! (Va trodde ni jag syftade på,då? VA?)
som räddar han frodo frånd de där galningarna där vid floden när han fått en sak i brynjan under slagsmålet med den där stora gröna ... grodan eller vad det nu var, ni vet i grottorna där den lille tuffe fete som bott där bott eller nåt och han var skadad frodo.
Jag menar denna mörka skönhet
ÄR DET GALADRIEL, ELLER HAR JAG FEL, VA?
Tacksam för svar
mvh
SMEGOLL
Är den mörka skönheten i SomR filmen inte...
Re: Är den mörka skönheten i SomR filmen inte...
StenkollSMEGOLL skrev:hon denna där super skönheten med de STORA ...
ÖGONEN! (Va trodde ni jag syftade på,då? VA?)
som räddar han frodo frånd de där galningarna där vid floden när han fått en sak i brynjan under slagsmålet med den där stora gröna ... grodan eller vad det nu var, ni vet i grottorna där den lille tuffe fete som bott där bott eller nåt och han var skadad frodo.
Jag menar denna mörka skönhet
ÄR DET GALADRIEL, ELLER HAR JAG FEL, VA?
Tacksam för svar
mvh
SMEGOLL
.
Arwen till vänster Galladriel till höger
Mer om Liv Tyler - http://www.geocities.com/frodette_baggins/liv.html och bilder från filmenFrån nätet skrev:Arwen Undomial
Arwen is the daughter of Lord Elrond of Rivendell, and Grand-daughter to The Lady Galadriel, of the Golden Wood.
She is famed to be the most beautiful of all living things. She has long black hair, as dark as the sky and unearthly blue eyes. She is believed to be Millennia old and she holds intimate wisdom of the ages and lore of the Elves. But even though she is an Elven Princess, she is in love with a mortal.
In the Fellowship of the Ring, Arwen falls in love with Aragorn and binds herself to him saying she'd rather live one mortal life with him then live a thousand lives alone. She gives him the Evenstar, which is a sacred Elven jewel in the form of a necklace. When she gives this to him she binds her heart to him, her life.
In the Two Towers she is faced with the choice of leaving with the Elves for the Undying Lands, or remaining in Middle Earth with Aragorn. After much toil she chooses the Undying Lands and leaves, but not before saving Aragorn. She leaves the Evenstar with him.
Arwen was raised in Lothlorien by the Elves and Aragorn, after his parents were killed, was raised by Lord Elrond in Rivendell.
TACKAR ÖDMJUKAST FÖR DE VÄLDANS SNABBA SVAREN
Och för FOTOT
Nu kan jag slänga denna nyvunna kunskap rakt i ansiktet på min antagonistiske vän och erkänna ödmjukt att HAN minsann, Hör och Häpna! Han hade RÄTT...
Det låter ju i alla fall bättre än att säga
Du, Jag hade nog fel!
Eller hur?
HeHe
mvh
Smegoll
aka
Gollum

Nu kan jag slänga denna nyvunna kunskap rakt i ansiktet på min antagonistiske vän och erkänna ödmjukt att HAN minsann, Hör och Häpna! Han hade RÄTT...
Det låter ju i alla fall bättre än att säga
Du, Jag hade nog fel!
Eller hur?
HeHe
mvh
Smegoll
aka
Gollum
Och SMEGOLL vinner pris för mest förvirrade inlägg... 
Särskilt den här meningen:
"Den där stora gröna"??!
"Grodan"??!
"I grottorna"???
"Den lille tuffe fete"????!!!
Om du menar vem som räddar frodo från Ringvålnaderna vid floden, är det mycket riktigt Arwen. Resten av meningen låter dock snarare som du beskriver striden nere i Moria... grodan skulle då vara grott-trollet och "den lille tuffe fete" Gimli. Men denna händelse har ju inget med Ringvålnaderna att göra.... hmmm...
Och dagens mest ofrivilligt komiska inlägg står UrsusRex för:
Däremot stämmer det att hon är dotter till Steven Tyler, sångaren i Aerosmith.
Särskilt den här meningen:
"En sak i brynjan"?som räddar han frodo frånd de där galningarna där vid floden när han fått en sak i brynjan under slagsmålet med den där stora gröna ... grodan eller vad det nu var, ni vet i grottorna där den lille tuffe fete som bott där bott eller nåt och han var skadad frodo.
"Den där stora gröna"??!
"Grodan"??!
"I grottorna"???
"Den lille tuffe fete"????!!!
Om du menar vem som räddar frodo från Ringvålnaderna vid floden, är det mycket riktigt Arwen. Resten av meningen låter dock snarare som du beskriver striden nere i Moria... grodan skulle då vara grott-trollet och "den lille tuffe fete" Gimli. Men denna händelse har ju inget med Ringvålnaderna att göra.... hmmm...
Och dagens mest ofrivilligt komiska inlägg står UrsusRex för:
Såg just framför mig hur hela Aerosmith hänger sig åt vilda orgier för att sedan få en gemensam dotter... undrar hur det rent bilologiskt skulle gå till!Liv Tyler heter hon i verkliga livet - Aerosmiths dotter!