Civilization III
Civilization III
Min gamla favorit Civilization har tydligen kommit tillbaka i en ny upplaga.
Hur står den sig jämfört med de äldre versionerna?
/Marcus
Hur står den sig jämfört med de äldre versionerna?
/Marcus
Jag blev också besviken på trean. Grafiken är snygg, men sedan är det inte mycket nytt under solen.
Civ II däremot är det bästa spelet som finns.
Oändligt mycket möjligheter att skapa sin egen civilisation och skriva en ny historia. Man lär sig en del historia av att spela det tycker jag.
En annan klassiker är Colonization. Det är numera så gammalt att det finns att ladda ner helt legalt som abandonware.
Civ II däremot är det bästa spelet som finns.
En annan klassiker är Colonization. Det är numera så gammalt att det finns att ladda ner helt legalt som abandonware.
- Never Spirit
- Medlem
Blev också väldigt besviken, särskillt att man inte på något sett kan spela en världsbana där lagen är på deras riktiga ställen
Låt dig inte luras av de bra kommentarerna det fått, vilket var en anledning till at jag köpte det.
En annan sak är att man inte längre kan spela Ceasar banan och WWII banan som jag tyckte var väldigt roliga. Sedan har dom väl tagit bort vissa lag (fast dom kanske har lagt till nårra).
En annan sak är att man inte längre kan spela Ceasar banan och WWII banan som jag tyckte var väldigt roliga. Sedan har dom väl tagit bort vissa lag (fast dom kanske har lagt till nårra).
-
Karl Bruno
- Medlem
Jag har inte själv spelat Civ3 men ett annat spel av Sid Meier som håller ännu är Alpha Centauri, "Civilization i rymden", typ, fast enligt mig betydligt bättre än alla spel i Civ-serien. Det har några år på nacken så du kan säkert få både spel och tilläggspaket billigt. Jag rekommenderar det starkt!
Mvh,
Karl
Mvh,
Karl
- Never Spirit
- Medlem
-
Karl Bruno
- Medlem
gå in på firaxis hemsida gå vidare till civIII gå sedan till fansites
in på civ Fanatics där finns det allt du kan önska dig;kartor över
istort sett allt mängder med nya enheter att ladda ner, mängder med
scenarion över det mesta du kan tänka dig
2 nackdelar med civIII är 1 stora scenarion kräver en mycket snabb
dator men även med en sån kan det ta lång tid mellan "vändorna"
2 efter man har spelat mycket så blir man heltuppslukad med att
göra egna scenarion med den suveräna editorn
det finns flera världskartor mad korrekta start positioner för alla
i spelet förkommande nationer (varför inte göra en egen nation?)
bra förklaringar hur man gör finns i forumen(obs allt på engelska)
in på civ Fanatics där finns det allt du kan önska dig;kartor över
istort sett allt mängder med nya enheter att ladda ner, mängder med
scenarion över det mesta du kan tänka dig
2 nackdelar med civIII är 1 stora scenarion kräver en mycket snabb
dator men även med en sån kan det ta lång tid mellan "vändorna"
2 efter man har spelat mycket så blir man heltuppslukad med att
göra egna scenarion med den suveräna editorn
det finns flera världskartor mad korrekta start positioner för alla
i spelet förkommande nationer (varför inte göra en egen nation?)
bra förklaringar hur man gör finns i forumen(obs allt på engelska)
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Själv tyckte jag att Alpha Centauri var en bra ide men helt ospelbart, på grund av teraformeringen. Civ hadde bara gruvor, åkrar och vägar.
Medan i AC sitter man och tänker så här hummm jag bygger regn maskinen här så ökar fuktigheten runt om kring men det ska jag inte göra för att höjden är 3000m så jag borde bygga solceller istället, kanske jag skulle gräva en källa istället där borta men jag vill ha en sensor station där...etc
Spelet blir trökt för man hela tiden mircro styr hur man ska teraformera, datorn fattar inte att man bygger ett deep core bor hål utanför stads rutan och sen sätter en "resurs samlare på denna" favorit ren osynlig resurs samlare som man sätter in på motståndarens teritorier och snor hans resurser.
Medan i AC sitter man och tänker så här hummm jag bygger regn maskinen här så ökar fuktigheten runt om kring men det ska jag inte göra för att höjden är 3000m så jag borde bygga solceller istället, kanske jag skulle gräva en källa istället där borta men jag vill ha en sensor station där...etc
Spelet blir trökt för man hela tiden mircro styr hur man ska teraformera, datorn fattar inte att man bygger ett deep core bor hål utanför stads rutan och sen sätter en "resurs samlare på denna" favorit ren osynlig resurs samlare som man sätter in på motståndarens teritorier och snor hans resurser.
-
Karl Bruno
- Medlem
Personligen har jag inte kört civ 2 men trean tycker jag faktiskt är härligt!
Det är ruskigt beroendeframkallande och jag kan köra det på min gamla burk! sånt gillar jag med spel!
Det är bara synd att man måste köpa expansionen för multiplayer.
Alpha centauri är förövrigt trevligt men jag föredrar civ3!
Det är ruskigt beroendeframkallande och jag kan köra det på min gamla burk! sånt gillar jag med spel!
Det är bara synd att man måste köpa expansionen för multiplayer.
Alpha centauri är förövrigt trevligt men jag föredrar civ3!