Bästa soundtrack
Das Boot av Klaus Doldinger
U96 gör endast en rejält billig kopia
Mixen av horstwessel och barnvisan i inledningen av Järnkorset.
Jag tror det är horstwessel
Theme from Schindlers List av John Williams
Bättre cello finns inte..
Inledningen på örnästet.. dara dara dam.. dara dam, dara dam, dara dara dam....
Sen får man väl ge lite kredit till Beethoven för hans 5 symfoni.. som bla spelas i Den längsta dagen.. ba ba ba baaa
U96 gör endast en rejält billig kopia
Mixen av horstwessel och barnvisan i inledningen av Järnkorset.
Jag tror det är horstwessel
Theme from Schindlers List av John Williams
Bättre cello finns inte..
Inledningen på örnästet.. dara dara dam.. dara dam, dara dam, dara dara dam....
Sen får man väl ge lite kredit till Beethoven för hans 5 symfoni.. som bla spelas i Den längsta dagen.. ba ba ba baaa
- Johan Elisson
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Jag är sämst på musik men... Det är (vad jag tror) först och främst stråkar som genom hela stycket återkommer till samma långsamma (mycket långsamt) "melodi", någonting liknande:
deeee (duu-duu-duu)
där "deeee" fortsätter under tiden som (duu-duu-duu) spelas. Varje sådan bit tar kanske 3-4 sekunder. En bit in i stycket hör man något svagt i bakgrunden som närmast kan liknas vid "djungeltrummor" och som ökar i styrka (spelas i förhållandevis högt tempo). Ännu senare så läggs ett kyrkklockeljud på varje "deeee", så att det blir något slags:
deeeing (duu-duu-duu) (trumslag i bakgrunden)
Hänger ni med?
/Johan
deeee (duu-duu-duu)
där "deeee" fortsätter under tiden som (duu-duu-duu) spelas. Varje sådan bit tar kanske 3-4 sekunder. En bit in i stycket hör man något svagt i bakgrunden som närmast kan liknas vid "djungeltrummor" och som ökar i styrka (spelas i förhållandevis högt tempo). Ännu senare så läggs ett kyrkklockeljud på varje "deeee", så att det blir något slags:
deeeing (duu-duu-duu) (trumslag i bakgrunden)
Hänger ni med?
/Johan
- Wolfblitzer
- Medlem
- Ghillieman
- Medlem
Huvudtemat i Das Boot är inte U96 som gjort. Klaus Doldinger har gjort soundtracket till filmen.Johan Elisson skrev:Das Boots "huvudsång" heter överraskande nog "Das Boot" och artisten/artisterna är, U96!!!
Jag kan lägga upp den klassiska och en ny techno-version på min hemsida om du vill.
(http://medlem.tripodnet.nu/wwiilexicon/skalman.htm)
/Johan
bästa soundtracket tycker jag är i stort sett allt Hans Zimmer gjort. (Black Hawk Down, The Rock, Armageddon, Face Off, Gladiator, Pearl Harbor och mycket mer.) han är bäst på soundtrack enligt mig.
- Johan Elisson
- Medlem
- Ghillieman
- Medlem
-
Sturmgeschütz
- Medlem
- Kontakt: