TTT EE - på bio !
TTT EE - på bio !
Nu har jag varit och sett TTT - EE på bio! OJ!! Vilken upplevelse! Jag var helt tagen efteråt. Jag grät faktiskt några gånger under filmen också! Den var så stark, så vacker, så sorglig ibland, så pampig och bara så bäst!
Finns väl inget direkt att tillägga eller anmärka på. Jag är då helt nöjd! Är inte mycket för felfinneri och detaljer. Helheten räknas!
Men när man ser den här filmen fattar man inte vad Aragorn ser i Arwen, och varför han inte tar Eowyn istället? De skulle ju passa bättre ihop!
Arwen viskar alltid när hon pratar, ser ut att vara så "skör" som om hon vore av glas och siden, medan Eowyn är mer "rejäl" och jordnära.
men som sagt - en fantastisk bio-upplebelse var det!
Finns väl inget direkt att tillägga eller anmärka på. Jag är då helt nöjd! Är inte mycket för felfinneri och detaljer. Helheten räknas!
Men när man ser den här filmen fattar man inte vad Aragorn ser i Arwen, och varför han inte tar Eowyn istället? De skulle ju passa bättre ihop!
Arwen viskar alltid när hon pratar, ser ut att vara så "skör" som om hon vore av glas och siden, medan Eowyn är mer "rejäl" och jordnära.
Re: TTT EE - på bio !
du tror inte en tusenårig alv är lite bättre i sängen då?mellon skrev:Nu har jag varit och sett TTT - EE på bio! OJ!! Vilken upplevelse! Jag var helt tagen efteråt. Jag grät faktiskt några gånger under filmen också! Den var så stark, så vacker, så sorglig ibland, så pampig och bara så bäst!
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
vet ej, men det är väl ganska logiskt att man tar en vacker alv framför en halvsjaskig maskulin människokvinna?Korsriddaren skrev:haha, den var bra! Och hon HAR ju geomskinligare kläder ju!
Kunde man inte se hennes ena bröstvårta i TTT när Aragon drömde?
sen är det väl bra mycket trevligare att frugan är lika vacker även efter flera årtionden?
*suck*.Katarina skrev:Trist att man inte kan hålla en hög kvalitet på forumet när man börjar diskutera kvinnor.
ett skämt, ok?
ber om ursäkt om du tog åt dig på något vis, var inte tänkt att förolämpa någon.
sen kan vi alla inte ha samma humor...jag tycker om sådan humor, men tyvärr är det alltid nån som tar åt sig då man skämtar om kön,folkgrupper,etc.
ber om ursäkt igen till ett försök att skämta om alvers odödlighet och vi människors åldrande och dödlighet
Fast det var väl knappast alvers odödlighet som var skämtet eller hur? Det är väl klart att jag fattar att det är ett skämt, och jag tar knappast åt mig, det är bara trist att det är ok att använda sexism i forumet.
Naturligtvis kan man ju spekulera i varför Aragorn väljer att hålla kvar vid Arwen, men måste det innebära att man direkt måste börja skämta om huruvida den ena kvinnan är bättre i sängen än den andra osv?
Det handlar ju knappast om att ta åt sig personligen, det handlar om värderingar, eller hur?
Naturligtvis kan man ju spekulera i varför Aragorn väljer att hålla kvar vid Arwen, men måste det innebära att man direkt måste börja skämta om huruvida den ena kvinnan är bättre i sängen än den andra osv?
Det handlar ju knappast om att ta åt sig personligen, det handlar om värderingar, eller hur?
- KättarAngus
- Medlem
Jag funderade ett tag på om man skulle se dem båda på bio innan RoTK, men det faller på att jag inte skulle klara av en biosalong i 7 timmar. Typiskt, hade varit otroligt schysst...
Får nöja mig med 27-tums TV:n.
Å andra sidan kan man ju kolla på så mycket mer hemma i soffan. Kollade på kommentatorspåret med Jackson/Walsh/Boyens igår, jättekul!
KättarAngus: Det är nåt speciellt med spetsiga öron...
Får nöja mig med 27-tums TV:n.
Å andra sidan kan man ju kolla på så mycket mer hemma i soffan. Kollade på kommentatorspåret med Jackson/Walsh/Boyens igår, jättekul!
KättarAngus: Det är nåt speciellt med spetsiga öron...
- Mikael Eklund
- Medlem
Men snälla Katarina, hur kan du överhuvudtaget bli upprörd över det där ? Sexism ? Ett skämt, hur lågt den än må vara. Är det lika dåligt när två kvinnor sitter och jämför vem eller vad som är bäst i sängen ? Jobbar ihop med ett gäng rätt så frispråkiga damer, det skämtas väldigt mycket om både kapaciteten i sängen och storleken på privata delar. Ska jag då känna mig kränkt ? Knappast, jag sitter inte och letar fel och orättvissor i allt jag hör och läser. Jag blir faktiskt lite lätt irriterad när folk reagerar på sådana här skitsaker. Ge dig, ge tillbaks istället.
Moderator > Om du tycker detta är allt för OT så får du gärna ta bort det. Jag börjar bara bli så trött på alla dessa Linda Skuggister.
Moderator > Om du tycker detta är allt för OT så får du gärna ta bort det. Jag börjar bara bli så trött på alla dessa Linda Skuggister.
Man får väl tänka på att Aragorn faktiskt är 87 och har en förväntad livslängd på säkert 200. Skulle nog kännas lite ruttet att med 87 års livsvisdom och erfarenhet under bältet gifta sig med någon som är ungefär en fjärdedel så gammal (och som man rimligtvis känner att man har rätt lite gemensamt med) och sedan 60 år senare, när man själv fortfarande är hyfsat pigg och frisk (typ medelålders), begrava henne.. så jag tycker inte det är särskilt underligt att Aragorn nobbar Eowyn.
Kruxet är förstås att Arwen egentligen borde tänka precis så (bara ännu värre) om Aragorn..
Och spetsiga öron är snyggt.
Kruxet är förstås att Arwen egentligen borde tänka precis så (bara ännu värre) om Aragorn..
Och spetsiga öron är snyggt.
Ja, detta blir väldigt OT, håller med, men poängen är att man håller väl ändå vanlig hyfs i ett sådant här forum? Ingen skulle ju acceptera rasistiska skämt (eller annat ohyfsat beteende, det har jag sett många exempel på här i forumet), så jag ställer mig frågande varför man ska acceptera sexistiska?Mikael Eklund skrev:Men snälla Katarina, hur kan du överhuvudtaget bli upprörd över det där ? Sexism ? Ett skämt, hur lågt den än må vara. Är det lika dåligt när två kvinnor sitter och jämför vem eller vad som är bäst i sängen ? Jobbar ihop med ett gäng rätt så frispråkiga damer, det skämtas väldigt mycket om både kapaciteten i sängen och storleken på privata delar. Ska jag då känna mig kränkt ? Knappast, jag sitter inte och letar fel och orättvissor i allt jag hör och läser. Jag blir faktiskt lite lätt irriterad när folk reagerar på sådana här skitsaker. Ge dig, ge tillbaks istället.
Angående frispråkiga damer på ditt jobb: vad har det med detta forum att göra?
Och vadå ge tillbaka, skulle det göra saken bättre?
Nej, jag känner mig inte kränkt, men attityden som uppvisats ovan tyder på att det fortfarande är ok att tala i sexistiska termer om kvinnor (eller alver av kvinnokön om man ska vara petig). Det tycker inte jag är ok.
- KättarAngus
- Medlem
Jag ska inte se RoTK förrän 27:e...
*Skäms*
I kommentatorspåret sa PJ att de hade planerat nån scen med Aragorn och Arwen när de först träffades och skuttade runt i Imladris...
Lite fånigt, kanske, men hade varit lite kul att se. Miggo hade varit tvungen att raka sig för att han skulle se yngre ut och allt...
I kommentatorspåret sa PJ att de hade planerat nån scen med Aragorn och Arwen när de först träffades och skuttade runt i Imladris...
Lite fånigt, kanske, men hade varit lite kul att se. Miggo hade varit tvungen att raka sig för att han skulle se yngre ut och allt...