Sagan om...???
Sagan om...???
Nu när den nya översättningen ska kallas " Ringarnas herre" och första delen ska heta "ringens brödraskap" hur blir det då med de andra två delarna?
Kommer inte heller de att heta något som börjar på "sagan om..." ?
Kommer de bara heta "De två tornen" och "Konungens återkomst" då?
Undrar om filmerna kommer att komma i nya översättningar i framtiden, med nya titlar på omslagen, osv?
Kommer inte heller de att heta något som börjar på "sagan om..." ?
Kommer de bara heta "De två tornen" och "Konungens återkomst" då?
Undrar om filmerna kommer att komma i nya översättningar i framtiden, med nya titlar på omslagen, osv?
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Att ha kvar "Sagan om"-formen på del två och del tre när man tar bort den på del ett vore ju helt absurt! Antingen helt kvar eller helt bort, och i det här fallet alltså helt bort.
Var det inte "Ringarnas härskare" som skulle bli den övergripande titeln?
Om filmöversättningarna vet jag inget, men det skulle förvåna mig om de ges ut igen; i alla fall inte de närmaste åren.
Var det inte "Ringarnas härskare" som skulle bli den övergripande titeln?
Om filmöversättningarna vet jag inget, men det skulle förvåna mig om de ges ut igen; i alla fall inte de närmaste åren.
- jimPeMelin
- Medlem
- Kontakt:
Erik Andersson har iallafall sagt så, i DN eller SvD om jag inte minns fel.Aeglos skrev:Skulle tänka mig att De två tornen och Konungens Återkomst kommer heta samma sak.
Eller är det nån som har ett bra förslag?
Ringarnas Härskare
Ringens Brödraskap
De Två Tornen
Konungens Återkomst
... inget Sagan om nånstans.
Förlåt mig om jag inte länkar till källan, eller kollar att jag skriver exakt titel innan, jag sitter på jobbet och smygsvarar snabbt när jag hinner mellan varven.