Krigsförbrytelser av de allierade

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 29 januari 2005, 21:35

Tydligen har engels männen kommit fram att bombning av städer som Dresden var felaktigt och numera förbjudet det se nedan:

(Ur dn artikeln)
Tre år senare förtydligades förbudet mot brandbomber ytterligare: "Det är under alla omständigheter förbjudet att utsätta ett militärt mål beläget inom en koncentration av civila /läs: stad/ för angrepp från luften med brandvapen."

Trist att det inte kom på det tidigare så kanske den så tidigare vackra staden med alla vackra kyrkor och gamla byggnader blivet kvar efter kriget.

Feldwebel Otto
Utsparkad

Inlägg av Feldwebel Otto » 30 januari 2005, 00:47

Mr x skrev:trist att det inte kom på det tidigare så kanske den så tidigare vackra staden med alla vackra kyrkor och gamla byggnader blivet kvar efter kriget.
Ja, fast det förbudet har ju inte hindrat utplacerandet av statyer av 'Sir' Arthur Harris, den senaste sattes väl upp i slutet av 90-talet

Användarvisningsbild
Schwed
Ny medlem

Allierade krigsförbrytelser

Inlägg av Schwed » 3 augusti 2005, 10:58

Användarvisningsbild
Kapten_Gars
Medlem

Inlägg av Kapten_Gars » 3 augusti 2005, 11:32

Som tex visast här så ger sidan du länkar till en förfalska bild av händelserna och överdriver antalet dödsoffer avsevärt.
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... liberation

Det finns gott om informtion på http://forum.axishistory.com om Dachau massakern som klart och tydligt bevisar att ca 50-100 ss-vakter blev dödade av fångar eller amerikanska soldater, inte mer.

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 3 augusti 2005, 13:17

Kapten_Gars skrev:Som tex visast här så ger sidan du länkar till en förfalska bild av händelserna och överdriver antalet dödsoffer avsevärt.

Det finns gott om informtion på http://forum.axishistory.com om Dachau massakern som klart och tydligt bevisar att ca 50-100 ss-vakter blev dödade av fångar eller amerikanska soldater, inte mer.
Nu är det tråkigt att det förekommer olika fakta till dödandet av soldater, men faktum kvarstår att det skeda avrättningar av soldtater i samband med befrielsen av lägret.

Användarvisningsbild
Schwed
Ny medlem

Inlägg av Schwed » 3 augusti 2005, 13:31

Kapten_Gars skrev:Som tex visast här så ger sidan du länkar till en förfalska bild av händelserna och överdriver antalet dödsoffer avsevärt.
Texterna visar inte på någonting annat än just den länk jag vidarebefordrade. Du är inte heller i stånd att avgöra antalet mördade SS-män eller från vilken division de kom. Att förstå att de avrättades kan vi nog alla men det förändrar inte det faktum att de var obeväpnade och heller inte att de inte tillhörde lägrets vaktmanskap.

När det handlar om historia måste vi alltid vara objektiva.

Användarvisningsbild
Kapten_Gars
Medlem

Inlägg av Kapten_Gars » 3 augusti 2005, 14:42

Med tanke på hur lättvindigt du avfärdar ett omfattande bevismaterial så bör du inte tala om att vara objektiv, den som söker på AHF finner övertygande bevis för att sidan du länkade till inte är annat än historieförfalskning. De flestasom hävdar den versionens sannigsenlighet är de som är ute i mycket grumliga politiksa ärende av en sådan art som inte hör hemma här på forumet. Det faktum att du gjort samma inlägg i flera trådar här på forumet också intressant, frågan är varför du tycker att denna felaktiga bild av historien är så viktig att den behövde föras fram på 3 olika ställen?

Att vaktmanskap och personal ur SS dödades i viss omfattning i Dachau är sedan länge klarlagt, att det skulle varit en storskalig massaker eller varit W-SS förband inblande är redan avfärdat av en omfattande bevisning. Svårare än så är det inte.

Användarvisningsbild
Schwed
Ny medlem

Inlägg av Schwed » 3 augusti 2005, 15:12

Du ser uppenbarligen bara det du vill. Ingenstans har jag avfärdat någonting som du gör gällande. Att du även försöker påstå att jag skulle vara ute i "grumliga politiska ärenden" gör att jag klart ifågasätter din lämplighet som Moderator. Du tycker att det faktum att jag postade i två tidigare trådar är intressant, ja, som jag skrev i den senare så bad jag om ursäkt för att jag postat i fel tråd då jag är ny i forumet, kontigare än så var det inte. Kanske du finner dessa rader svåra att förstå också. Kan bara beklaga dig o hoppas att du inte även raderar detta svar.
All historieforkning måste vara objektiv o kritisk, för oss andra, som inte har hela sanningen utan bara enstaka fakta att tillgå.

Användarvisningsbild
Kapten_Gars
Medlem

Inlägg av Kapten_Gars » 3 augusti 2005, 15:49

Schwed skrev:
Texterna visar inte på någonting annat än just den länk jag vidarebefordrade. Du är inte heller i stånd att avgöra antalet mördade SS-män eller från vilken division de kom. Att förstå att de avrättades kan vi nog alla men det förändrar inte det faktum att de var obeväpnade och heller inte att de inte tillhörde lägrets vaktmanskap.

När det handlar om historia måste vi alltid vara objektiva.
(Fetstil inlagd av mig)

Om inte ovanstående är ett kategoriskt avfärdande så vet jag inte vad som är det. Ingenstans så har jag påstått att du är ute i grumliga vatten, jag har bara påpekat att frågan om Dachau-massakern med den belysning som länken har ofta förekommer hos revisionister och andra nazi-sympatisörer. De brukar strunta i alla motagrument som nyanserar saken.

Den enda gången jag använde ordet "du" och medvetet antydde något om dig var ang det faktum att du tagit upp samm fråga, delvis med samm inlägg i flera olika trådar även efter att du korrigerade ditt första misstag. Du valde tom att söka upp en 16 månader gammal tråd för ett av dina inlägg.

Läs samtliga trådar i ämnet på AHF så kan vi diskutera ämnet vidare.

Användarvisningsbild
Schwed
Ny medlem

Inlägg av Schwed » 3 augusti 2005, 20:20

Vad beträffar de allierades krigsförbrytelser, som trådens ursprung handlar om, så måste jag få lämna nedanstående länk där både axis som allies förbrytelser redovisas. Uppmärksamma de avväpnade styrkernas öde: STARVATION AT REMAGEN
http://members.iinet.net.au/~gduncan/ma ... ml#Germany

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 3 augusti 2005, 20:34

Vad tror panelen om ovanstånde länk som "Schwed" länkar till?

Stämmer dessa uppgifter eller är det som tidigare tvivelaktig information, där man inte är överens om antalet?

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem

Inlägg av Marcus » 3 augusti 2005, 20:40

Påståendena från James Bacque (dvs massdöd bland fångarna) är avförda som grova överdrifter av seriösa historiker.
Länkar till ett flertal långa trådar i ämnet finns på http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=53295

/Marcus

Användarvisningsbild
Schwed
Ny medlem

Inlägg av Schwed » 3 augusti 2005, 21:11

Efter att jag läste din bifogade länk, mycket spännande läsning här i ditt forum, så postade jag följande rader: "Oavsätt hur många tusen tyska soldater eller för den delen ss-män som mördades så lyser undersökningarna o rättegångarna mot deras banemän fortfarande med sin frånvaro" Denna post raderades omgående. Då inte denna post på något vis var felplaserad eller avvek från ämnet kan jag bara tro att det är andra moderatorn som raderar mina inlägg kring krigsförbrytelser igen. Eller om det nu var du, även om det är ditt forum, då får du gärna förklara varför du gör så!
Senast redigerad av 1 Schwed, redigerad totalt 4 gånger.

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 3 augusti 2005, 21:16

Schwed:

Tyvärr kommer vi nog inte se någon rättegång mot de alierades(även från sovjet)krigs förbrytelse som skedde under
2:världskriget.

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 7 augusti 2005, 21:09

Vet inte om detta hör hemma här? :

Nu har jag letat igen och hittat det här:

10) Aftermath

The following are undisputed facts and are mostly sourced from allied records and eye witness accounts. A number of memoirs and WW2 publications were used as reference sources.

Well over 2,000,000 Axis POW’s died in labour and punishment camps in the Soviet Union and Balkans.

Many SS that surrendered to the Soviet forces were killed instantly or sent to camps never to return to their homeland.

Of the 90,000 German soldiers from the 6th Army who surrendered at Stalingrad approximately 5,000 returned to Germany.

It is estimated (by allied sources) approximately 1,000,000 Axis POW’s died in Allied camps from exposure to the elements, malnutrition (despite availability of resources), epidemics and fever.

These deaths were intentional, planned and based on directives and measures originating from General Eisenhower. These were known as the Eisenhower death camps. The SS were often singled out for inhumane treatment, interrogations and in some cases murder.

Little is known of General Eisenhower’s death camps. Some reports and information has surfaced in recent years (well over 50 years after the events!) and these have come from US sources (but could only be printed in Canada!).

99% of German POW,s voluntarily and peacefully surrendered at the end of WW2. Many of these surrendered to the US forces rather than the Soviet forces believing they would be treated according to the Geneva Convention.

In May 1945 the Red Cross had 100,000 tons of aid stockpiled for the POW’s but this was denied to them because General Eisenhower declared they were no longer POW’s but Disarmed Enemy Forces and not entitled to treatment under the Geneva Convention. The POW’s (now classified DEF’s) were denied any shelter and left in open camps to be exposed to the elements, they were fed starvation rations, denied clothing expect what they had initially and often denied medical treatment. These camps were not open to inspection by any outside authority and DEF’s were denied mail and not allowed communication with anyone outside of the camps (thus denying their families the knowledge if they were alive or dead).

There were no registrations or accounting procedures in place so few records exist as who was interned. The prisoners were stripped of all personal belongings (often having information where their comrades had fallen) including awards, paybooks and dog tags! Much looting took place on behalf of the victors. Many of those who died in captivity were taken away, never to be heard of again and many were buried in unmarked graves with no official records being held.

Many people went onto work as slave labourers in different regions and countries often not returning home until 1947-49.

At the end of the war there were officially 1.2 million missing.

Compare that with the total number of US forces lost during WW2 of 407,316.

Of the 100,000 allied airmen captured during the war less than 1% died. Some of these were due to allied bombings along with many concentration camp victims.

Many atrocities were committed toward the German forces and the SS in particular, during the final phase of the war and immediately following the end of the hostilities.

Listed below is a few that have been recorded and many more were denied or ignored by the authorities.

American Colonel Howard A Buechner states that when Dachau was liberated 520 unarmed Germans were murdered including Doctors and Nurses (these were largely composed of the Waffen SS-Wiking Division who occupied the camp two days before after the original guards had left prior to the Americans advance).

This was the greatest massacre of unarmed soldiers that occurred on the western front.

At the end of June 1945 10,000 (against the rules of the Geneva Convention) prisoners were handed over the Czech border to the Soviet Union forces. Approximately 50% returned.

4th May 1945 American forces liberated the concentration camp at Gunskirchen and being unable or unwilling to give aid released the prisoners and allowed them free access into town with many exacting revenge and carrying Typhus amongst other diseases.

All Russians from the Axis forces handed over to the Soviets are believed to have been executed.

Over 60,000 Dutch were stripped of their citizenship after being interred in camps.

Many Flemish who returned were forced to walk 3 miles through crowds being constantly beaten and approximately 200 being murdered in front of baying crowds.

Danish and SS soldiers were denied any pension rights or Government aid.

20 members of the 12th SS Division (Hitler Youth, average age 17) were shot by British forces at Soltau.

French General Leclerc had 13 members of the SS Charlemagne Division (French volunteers) shot for being in German uniforms (when he was in an American uniform himself).

At Oberpframmen 8 SS executed after surrendering.

At Lippach 36 SS executed after surrendering.

At Eberstetten 17 SS executed after surrendering.

At Utting 6 SS executed after surrendering.

At Haar 6 SS executed after surrendering.

At Webling 53 SS executed after surrendering.

During the battle for Berlin 90,000 women and children were raped and murdered by Soviet forces. It is reported that soviet forces tied German women to tanks and other vehicles to avoid the German anti tank weapons, believing (correctly) Germans would not fire on their own citizens.

German SS leader Jochen Peiper was murdered in his home in Traves France in 1976 and no one was ever brought to justice.

American authorities had to release many interned SS after their Malmedy trial proved to be totally unjust and conducted illegally (hearsay and rumour was admissable in court as evidence!), after evidence proved the SS confessions came after severe torture, beatings and inhumane treatment. Even so many were not released until they had been kept in captivity for 10 years.

After the occupation of Germany an American proclamation announced that if any GI was killed by a German, 25 hostages would be killed in reprisal.

A proclamation by the French announced that 50 hostages would be killed in reprisal

(this was after a French General allowed his troops to rape the women of Stuttgart amounting to the greatest mass rape on the western front).

It is estimated by American Colonel Harry G Summers that approximately 1 million civilians (mostly women and children) died in the allied terror bombing campaigns (which included the methods of firestorms caused by incendiry devices and the blanket bombing method).

Approximately 18 million ethnic Germans (with 3 million losing their lives) suffered expulsion from their ancestral homes in the true East Germany and Eastern Europe. This amounts to the greatest ethnic cleansing in history.

från:

http://www.angelfire.com/sd/waffenss/we ... dbuch.html

Stämmer det här?
Eller är det en revisionístsida?

Skriv svar