Bokrea 2006

Användarvisningsbild
Battler
Stödjande medlem 2026
Inlägg: 5578
Blev medlem: 24 mars 2002, 10:38
Ort: Luleå

Bokrea 2006

Inlägg av Battler » 7 februari 2006, 00:24

Så var det dags för första katalogen för årets bokrea att anlända. Akademibokhandeln har en del titlar som är intressanta.

Warszawas bödel, Niclas Sennerteg 99:-
Avgörandets ögonblick, N Zetterling & M Tamelander 99:-
Slaget om Västeuropa, M Tamelander 99:-
Malta, M Tamelander 99:-
Tio dagar till dagen D, David Stafford 99:-
Vägen till Verdun, Ian Qusby 99:-
Soldat i Waffen-SS, Johan Voss 99:-
Det tredje rikets uppgång och fall, W L Shirer 129:-
Stalin, Simon S Montefiore 129:-
SS: Ondskans mäktiga redskap, Guido Knopp 99:-
Duellen, John Lukacs 49:-
I Hitlers tjänst, Traudl Junge 119:-
Europas sista sommar, David Fromkin 99:-
Slaget om Kursk, N Zetterling & A Frankson 99:-
Undergången, Joachim Fest 89:-
De avgörande slagen, J.F.C. Fuller del I - IV 99:-st
Brev från nollpunkten, Peter Englund 79:-
Kamikaze, Albert Axell 99:-
Vädrets makt, Erik Durschmeid 119:-
Kreta, Antony Beevor 99:-
Gulag, Anne Applebaum 99:-

MVH

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 7 februari 2006, 18:03

Jobbigt (eller tur för studentkassan snarare), att man under åren redan samlat på sig en majoritet av titlarna som är intressanta. :)

/Johan

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem
Inlägg: 4437
Blev medlem: 20 juni 2002, 13:51
Ort: Sverige

Inlägg av Schwalbe » 7 februari 2006, 18:18

Battler,
Tack för listan- har skrivit ut den.
Här ska shoppas :)

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Re: Bokrea 2006

Inlägg av Hexmaster » 7 februari 2006, 19:34

Battler skrev: Warszawas bödel, Niclas Sennerteg 99:-
Avgörandets ögonblick, N Zetterling & M Tamelander 99:-
Slaget om Västeuropa, M Tamelander 99:-
Malta, M Tamelander 99:-
Slaget om Kursk, N Zetterling & A Frankson 99:-
:) "Vill fröken vara vänlig och slå in samtliga volymer författade av skalmaniter, tack."
Battler skrev: Det tredje rikets uppgång och fall, W L Shirer 129:-
I Hitlers tjänst, Traudl Junge 119:-
Brev från nollpunkten, Peter Englund 79:-
Gulag, Anne Applebaum 99:-
Ujejuj - prisvärt så det svartnar för ögonen. Nu har jag läst i samtliga, helt eller delvis (liksom några övriga i listan, men dessa stack särskilt i ögonen vid en hastig titt) och skulle gladeligen hoppa över en lunch för vilken som helst av dem.

Användarvisningsbild
Battler
Stödjande medlem 2026
Inlägg: 5578
Blev medlem: 24 mars 2002, 10:38
Ort: Luleå

Inlägg av Battler » 9 februari 2006, 14:33

Åhlens katalog:

Hitlers Generaler, Correlli Barnett 98:-
Pansarchef under Rommel, Hans von Luck 98:-
Soldat i Waffen-SS, Johan Voss 98:-
I Hitlers tjänst, Traudl Junge 98:-
Stalin, Simon S Montefiore 125:-
Kamikaze, Albert Axell 98:-
Warszawas bödel, Niclas Sennerteg 98:-
Slaget om Västeuropa, M Tamelander 98:-
Gulag, Anne Applebaum 98:-
SS: Ondskans mäktiga redskap, Guido Knopp 98:-
Kreta, Antony Beevor 98:-
Bill Gunston, Militärflygets historia 129:-
Gitta Sereny, Albert Speer och sanningen 69:-

MVH

Tylluan
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 december 2005, 21:30
Ort: Göteborg

Inlägg av Tylluan » 9 februari 2006, 15:36

Akademibokhandeln har dessutom Eva Helen Ulvros och Dick Harrisons "Historiebok för kakälskare". Två goda ting i en och samma bok :wink:

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 9 februari 2006, 16:11

Tylluan skrev:Akademibokhandeln har dessutom Eva Helen Ulvros och Dick Harrisons "Historiebok för kakälskare". Två goda ting i en och samma bok :wink:
The Dick? ;)

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 9 februari 2006, 16:36

Vägen till Verdun, Ian Ousby 99:-
Den här boken kan jag verkligen rekomendera. Ousby går igenom bakgrunden till konflikten mellan Frankrike och Tyskland på ett mycket föredömligt vis.
Europas sista sommar, David Fromkin 99:-
Även detta en bra bok, kul att det börjar komma allt mer vettig litteratur som avhandlar WW1.

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 9 februari 2006, 16:39

När börjar rean egentligen? Jag har "Ingen reklam, tack" på brevlådan, så jag får inga kataloger...

Skall nog lägga vantarna på Shirer den här gången. Får man verkligen alla fem banden för 129:-? 8O

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 9 februari 2006, 17:23

Den stegrande kamelen skrev:När börjar rean egentligen? Jag har "Ingen reklam, tack" på brevlådan, så jag får inga kataloger...

Skall nog lägga vantarna på Shirer den här gången. Får man verkligen alla fem banden för 129:-? 8O
Den startar:

http://www.akademibokhandeln.se/db/rea/cc_start.rea

Angående fem banden för 129:-?? Tredje rikets uppgång och fall är i en bok inte fem böcker eller hur menade du?

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem
Inlägg: 5977
Blev medlem: 25 mars 2002, 09:00
Ort: Sverige

Inlägg av Sarvi » 9 februari 2006, 17:43

Den Shirer som tidigare varit på bokrean är en samlingsvolym med alla fyra delarna i ett band. Åtta centimeter tjock och ett helsike att läsa i sängen.

Synd bara att bilen besiktigades i veckan... men några klunsar blir det väl alltid. von Luck ser intressant ut.

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem
Inlägg: 6804
Blev medlem: 22 mars 2002, 21:27
Ort: Sverige

Inlägg av Marcus » 9 februari 2006, 17:52

Är det någon som har koll på vad Hedengrens bokhandel (vid Stureplan) har på historiefronten i rean? De gånger jag varit på deras rea har de haft bra titlar som inte är samma som de vanliga kedjorna.

/Marcus

Användarvisningsbild
CvD
Medlem
Inlägg: 5283
Blev medlem: 14 mars 2005, 20:49
Ort: Sydvästra Norge

Inlägg av CvD » 9 februari 2006, 17:57

Marcus Wendel skrev:Är det någon som har koll på vad Hedengrens bokhandel (vid Stureplan) har på historiefronten i rean? De gånger jag varit på deras rea har de haft bra titlar som inte är samma som de vanliga kedjorna.

/Marcus
Här har du Hedengrens katalog, det finns även en sökfunktion.
http://www.hedengrens.se/varrea2006/print.php

/CvD

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 9 februari 2006, 18:08

Sarvi skrev:Den Shirer som tidigare varit på bokrean är en samlingsvolym med alla fyra delarna i ett band. Åtta centimeter tjock och ett helsike att läsa i sängen.

Synd bara att bilen besiktigades i veckan... men några klunsar blir det väl alltid. von Luck ser intressant ut.
Nu kanske jag inte är med menar du att Shirer har en bok som är i fyra band? I så fall vilken titel är det?

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem
Inlägg: 5977
Blev medlem: 25 mars 2002, 09:00
Ort: Sverige

Inlägg av Sarvi » 9 februari 2006, 18:35

Mr x skrev:
Sarvi skrev:Den Shirer som tidigare varit på bokrean är en samlingsvolym med alla fyra delarna i ett band. Åtta centimeter tjock och ett helsike att läsa i sängen.
Nu kanske jag inte är med menar du att Shirer har en bok som är i fyra band? I så fall vilken titel är det?
Shirers "Tredje rikets uppgång och fall" publicerades ursprungligen i fyra delar. Numera finner man dom oftast i en samlingsvolym. Har du boken så öppna och titta efter... min har till och med separat sidnumrering för de olika delarna.

Skriv svar