Snälla, någon knäpp Vin Diesel innan det är för sent!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Snälla, någon knäpp Vin Diesel innan det är för sent!

Inlägg av Panzerschreck » 12 juni 2006, 05:23

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

http://www.imdb.com/title/tt0382731/
Plot Outline: Vin Diesel stars as the Carthaginian general who led an elephant-riding battalion across the Alps to attack Rome in the 3rd Century B.C.

myom
Medlem

Inlägg av myom » 12 juni 2006, 14:46

Han kanske tröttnat på att bara vara med i dussinaction, och vill göra en Gibson; BRA med stålar på en historisk film, med bra och autentisk (så långt det går) rekvisita och språk. Att han spelat hjärndöda roller behöver inte betyda att han är det, eller att filmen kommer bli skit.

Jag får hoppas att han och produktionsteamet har lite integritet så att det inte blir för Hollywoodifierat.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 12 juni 2006, 15:33

Ursäkta, vad var problemet? Att vinaren spelar Hannibal, eller att hans armé framställs som en "elephant-riding battalion"?

Användarvisningsbild
MoparMadness
Medlem

Inlägg av MoparMadness » 12 juni 2006, 16:23

Plus att han dessutom ska försöka regissera kalaset? Som tur är har uppgifterna på imdb visat sig vara skakiga ibland.

Själv sätter jag mitt hopp till att det är någonslags ondskefullt skämt.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 12 juni 2006, 16:39

MoparMadness skrev:Plus att han dessutom ska försöka regissera kalaset?
...Jaha, det står det också - pansarskräcken nämnde inte den lilla detaljen. Hmm.
Diesel is scouting locations and working out a script in Greek, Latin and Punic.
"Working out" betyder alltså... Någonting som inte kräver att man kan läsa manuset..?

Kanske lite för likt Gibson för att jag ska ta det på fullaste allvar. :)

Användarvisningsbild
Mäster Grå
Tidigare medlem

Inlägg av Mäster Grå » 15 juni 2006, 20:48

Kan ju faktiskt bli intressant att se resultatet... :lol:

/Mäster Grå

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 27 juni 2006, 15:28

Jag hatar att behöva säga det, speciellt om någon som heter Vin Diesel, men han har ju gjort ett hyffsat bra jobb i andra filmer. Sedan vet jag inte om hans skådespelartalang är tillräcklig för att göra en historisk skildring, med alla de fallgropar som finns i den genren. De filmer jag tänker på är Pitch Black och den andra i samma serie. Dessa filmer är visserligen Sci-fi, men han gör dem bra.

Användarvisningsbild
volgar
Medlem

Inlägg av volgar » 29 juni 2006, 07:01

Hexmaster skrev:Ursäkta, vad var problemet? Att vinaren spelar Hannibal, eller att hans armé framställs som en "elephant-riding battalion"?
HAHA :lol:

tintin4you
Ny medlem

Inlägg av tintin4you » 17 juli 2006, 02:14

låter lite konstgt , men man kan ju alltid hoppas att den blir bra . Problemet med elefanterna är väl att alla utom tre kom fram till italien och den sista skeppades väl iväg igen har jag för mig .
mvh tintin

Skriv svar