Over Flanders Fields (OFF)

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Over Flanders Fields (OFF)

Inlägg av Figaro » 4 september 2006, 12:32

Någon annan här på Skalman som spelar CFS3-modden Over Flanders Fields?

Bild Bild Bild

Bad Mr. Frosty
Medlem

Inlägg av Bad Mr. Frosty » 4 september 2006, 21:01

Absolut men det ligger lite på is just nu i väntan på Phase 2 som verkar förbättra en hel del. Sedan beskedet om att de fortsatta uppgraderingarna (phase 2 och 3) ska vara gratis, som det från början inte var tänkt glädjer mycket :D
Jag är dock väldigt imponerad av arbetet på denna mod. Det har inte funnits mycket nytt att tillgå inom simulator som utspelas under första världskriget på många år.

Vad tycker du själv om OFF?

Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Inlägg av Figaro » 5 september 2006, 19:52

Jag tycker det är toppen, trots att jag aldrig har lyckats få en pilot att överleva mer än någon vecka.
Oftast tar det stopp med att jag beordras att anfalla ett fientligt flygfält. Stört omöjligt för mej att överleva sådana dumheter! Inte heller vidare kul att springa på ett gäng Dr.I, dom vänder på ett knappnålshuvud.
Däremot börjar jag bli rätt bra på "balloon busting". Rekordet är dussinet jämnt under ett och samma uppdrag.

Men det är något på burken som gör att TIR inte "går igång" i CFS3. Fungerade för ett par dagar sedan, men inte nu. Som tur ät fungerar det fortfarande i Forgotten battles och BoB. Var likadant på den andra burken jag hade. Allt fungerade fint i över ett år, sedan ville inte TIR kännas vid CFS3 :(

Bild

blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 6 december 2006, 22:45

Har inte spelat så många flygsimulator spel men tycker flygplanen från ww1 är nice. Ska köpa Combat Flight Simulator 3 och uppgradera med Over Flanders Field moden. Är det UBER realistiskt? Har ni några tips på andra Bra flygsimulatorspel som behandlar WWi? Har letat reda på några spel men de som fått höga betyg är rätt gamla och de nyare har fått rätt dåliga betyg.

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem

Inlägg av Sarvi » 6 december 2006, 23:35

Figaro skrev:Jag tycker det är toppen, trots att jag aldrig har lyckats få en pilot att överleva mer än någon vecka.
Inte illa pinkat ändå... Tråden tål nog att förskönas med ett citat ur Blackadder:
Captain Darling: I'm sure we'd all like to know... Why are you called the Twenty Minuters?
Lieutenant George: Oh, Mr Thicko, fancy not knowing that!
Lord Flasheart: It's simple! The life expectancy of a new pilot is twenty minutes!
Captain Blackadder: Life expectancy of twenty minutes?
Lord Flasheart: That's right! Goggles on, last one back's a homo! Hooray!
;)

Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Inlägg av Figaro » 7 december 2006, 22:39

blizzard skrev:Har inte spelat så många flygsimulator spel men tycker flygplanen från ww1 är nice. Ska köpa Combat Flight Simulator 3 och uppgradera med Over Flanders Field moden. Är det UBER realistiskt?
Jag vet inte. Var inte själv med i VKI så jag kan inte jämföra ;) Men det verkar helt OK för mej iaf. Tar en evighet att stiga några få hundra meter men bara några sekunder att förlora flera tusen meter i höjd under en luftstrid. Man får också hela tiden hålla på att justera bränslemättnaden för att inte motorn skall börja hacka. Joystick (d'oh!) och pedaler är rekommenderade. TrackIR höjer känslan av att "vara där" ytterligare ett par snäpp (förutsatt att man kan får det att fungera :( ).
blizzard skrev:Har ni några tips på andra Bra flygsimulatorspel som behandlar WWi? Har letat reda på några spel men de som fått höga betyg är rätt gamla och de nyare har fått rätt dåliga betyg.
De flesta väntar på Knights of the Sky
::Bildgalleri::

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ett som släpptes nyligen var First Eagles. Vet inget mer om det tyvärr.

Bild

Bild

blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 7 december 2006, 23:47

var du inte med!! ;)
ok, När jag spelade Sturmovik så var det en vetenskap att få upp planet i luften. Hade inte riktigt tålamodet till att lära mig alla teknitaliteter och "realism". "He vill ju ba upp och skjut" Fanns iofs "förenklad start". Men när jag hittade den så hade jag redan ledsnat på spelet. Men får köpa några Biggles böcker och ge OFF en chans.

Bilderna från Knights of the sky verkar wonderbara.

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 8 december 2006, 15:18

Figaro skrev:Jag tycker det är toppen, trots att jag aldrig har lyckats få en pilot att överleva mer än någon vecka.
Bara en kort kort OT-instickare, men det är inte helt orealistiskt att dina piloter stupat efter en vecka. Den förväntade levnadslängden för en tysk pilot under första världskrigets slutskede var två veckor.

Snygga screenshots förresten! Om det inte vore för tidsbrist och mitt stora intresse för stridsflygplan från andra världskriget skulle jag gärna köpt spelet.

Morgan

Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Inlägg av Figaro » 6 mars 2007, 20:16

Nu har OFF Phase 2 släppts till oss som har donerat. Bara 2.2 GB att ladda ner! 8O
Det var problem att få ner allt, eftersom deras ISP plötsligt beslutade att "unlimited bandwidth" inte alls var så "unlimited" trots allt, och drog ur pluggen. Men OFF-teamet skramlade ihop till en egen server och till slut var allt hemma :)

Problemet med TIR visade sig bero på Logitechs Setpoint (programmet till min trådlösa mus). Kommer man bara ihåg att stänga av det innan man kör igång CFS3/OFF så funkar TIR precis som det ska.

Nu är Figaro Lawndart tillbaks över västfronten i sin gamla kära SE 5a. Håll i hatten Boelcke och gubbar! Här skjuter vi skarpt!

Användarvisningsbild
CvD
Medlem

Re: Over Flanders Fields (OFF)

Inlägg av CvD » 6 mars 2007, 20:56

Figaro skrev:Någon annan här på Skalman som spelar CFS3-modden Over Flanders Fields?
Får inte länken att fungera... :(
Var kan man hitta modden?

/CvD

Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Re: Over Flanders Fields (OFF)

Inlägg av Figaro » 6 mars 2007, 21:13

CvD skrev:Får inte länken att fungera... :(
Figaro skrev:eftersom deras ISP plötsligt beslutade att "unlimited bandwidth" inte alls var så "unlimited" trots allt
Mer info på deras forum
CvD skrev:Var kan man hitta modden?
Har du donerat? ;)

Om jag var 100% säker på att filerna jag drog ner var pigga och friska skulle jag gärna skicka en DVD. Men även om installationen gick problemfritt så ser två av installationsfilerna skumma ut (ingen Clickteam Install ikon utan bara windows standardikon för exe-filer). Frågade på deras forum om någon kunde plocka fram md5-summor på filerna så att jag kunde verifiera dom, men har inte fått något svar ännu :?

Användarvisningsbild
Figaro
Medlem

Inlägg av Figaro » 7 mars 2007, 22:04

Här finns länkar till filerna
http://www.overflandersfields.com/

Användarvisningsbild
CvD
Medlem

Inlägg av CvD » 7 mars 2007, 22:18

Tackar :D

/CvD