Jag tänker bara fråga om en sak till er på forumet.
Hur många känner till honom utan att behöva googla på honom?
Han var en skottskfödd arkitekt som var berömd för sina ritningar samt ombyggnadtioner en gång i tiden. Han levde mellan 1865-1939.
Det började med att han ritade industrilokaler i Glasgow och sedan blev han berömd för en annan sak.
Svarar antingen ja eller nej, skälet till denna fråga är att få reda på hur känd är han i Sverige.
Stefan
Archibald Leitch, känd eller okänd
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Re: Archibald Leitch, känd eller okänd
Nej, inte utan att behöva googla. Men med det väl gjort kan jag dra mig till minnes att jag läst om honom tidigare.
Nej. Dock kändes namnet bekant men jag gissar att jag tänkte på något annat snarlikt namn (och person).
Okänd för mig, men jag reagerade på att namnet påminner om John Cleese rollfigur i "A fish called Wanda": Archie Leach 
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Om någon undrar om det var en quiz eller någonting liknande så är det inte det, tyvärr!!!
Det var precis som jag trodde och jag skulle egentligen varit förvånad om någon att känt till honom i Sverige. Fast i England och Skottland är han berömd för en annan sak och det är nybyggnationer och ombyggnader av brittiska arenor. Han finns inte med varken i NE eller på runeberg.org, däremot i olika arenapresentationer på den svenska Wikipedia. I den engelska versionen av Wikipedia har han en egen presentation nämligen på
http://en.wikipedia.org/wiki/Archibald_Leitch
Stefan
Det var precis som jag trodde och jag skulle egentligen varit förvånad om någon att känt till honom i Sverige. Fast i England och Skottland är han berömd för en annan sak och det är nybyggnationer och ombyggnader av brittiska arenor. Han finns inte med varken i NE eller på runeberg.org, däremot i olika arenapresentationer på den svenska Wikipedia. I den engelska versionen av Wikipedia har han en egen presentation nämligen på
http://en.wikipedia.org/wiki/Archibald_Leitch
Stefan