Victoria tilverkningsfrågor.

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bernadotte
Medlem

Victoria tilverkningsfrågor.

Inlägg av Bernadotte » 11 augusti 2008, 21:58

Hej. Har spelat victoria ett drygt halvår, har inte riktigt sama klas som EUII och HoI2 men det får endå en 8 på en skala av 10. till saken, även om det står att mina faberiker/råvaruanlägningar produserar 2.95 om dagen så har jag ändå likt förbanat 3.95 i den produkten dag ut och dag in. :x

snäla snäla ni visa skalmän, varför händer deta och vad ska jag göra för att lösa det
/Bernadotte

Användarvisningsbild
dc
Medlem
Kontakt:

Re: Victoria tilverkningsfrågor.

Inlägg av dc » 12 augusti 2008, 11:54

Bernadotte skrev:Hej. Har spelat victoria ett drygt halvår, har inte riktigt sama klas som EUII och HoI2 men det får endå en 8 på en skala av 10. till saken, även om det står att mina faberiker/råvaruanlägningar produserar 2.95 om dagen så har jag ändå likt förbanat 3.95 i den produkten dag ut och dag in. :x

snäla snäla ni visa skalmän, varför händer deta och vad ska jag göra för att lösa det
/Bernadotte
Hej.

Jag har aldrig spelat Victoria, men skulle gärna vilja få tag i det... Däremot spelar jag HoI2 när jag har tid. I det spelet märker jag att vissa fel som du beskriver uppstår. T ex så visar dina mätare att produktionen av förnödenheter varje dag överträffar förbrukningen (även inkluderat export och avtransport till andra stridsområden) Trots detta så sjunker hela tiden ditt lager för att snart hamna på noll. Lite lika är det med "dissent-nivån" mätaren för folklig nöjdhet, Denna påverkas av direkta politiska beslut, vissa politikers ställning hos allmänheten och levnadsstandarden i allmänhet. För att "muta" folket kan man helt enkelt dra mer på krigsmaterialproduktionen och tillverka konsumtionsvaror i större utsträckning. Men ibland bara inträffar det att missnöjet rusar i höjden helt okontrollerat och utan synbar anledning. Du får lägga hela din industriella kapacitet bara för att hålla folket lugnt....

Det kan kanske vara buggar i spelen

Du kanske kan kolla med tillverkaren, http://www.paradoxplaza.com/

Lycka till
No one can prevent me from raising towers in babylon

Användarvisningsbild
von Adler
Medlem
Kontakt:

Re: Victoria tilverkningsfrågor.

Inlägg av von Adler » 8 september 2008, 09:00

Vanligast är att det din fabrik producerar äts upp som råvaror av en annan fabrik. T.ex. går skjortor och silke åt för att göra lyxkläder, om du har en luxury clothes factory använder den regular clothes for att producera luxury clothes.

Skriv svar