http://www.szoborpark.hu/index.php?Lang=en
Här en stillbild från en rysk film - där en real person porträtterades, det är hon som sitter där och grunnar - det gäller ett attentat...
Vem var quinnan i verkligheten? Hans K
...är naturligtvis riktigt! Om hon verkligen sköt och sårade Lenin 1918 är väl däremot inte helt klarlagt - men i filmen "Lenin in 1918", gjord 1939, blev hon så porträtterad - i vilket fall, Kaplan blev i största hast både anklagad och arkebuserad ...Fanny Kaplan.
3 korrekta svar på mina 4 frågor! Sista frågan var: vilket år målades den?varjag skrev:Ivan Shishkin, Morning in the pine forest - Tretyakovgalleriet, Moskva
Underbar målning!
Varjag
Nja, nära men... ???? Kom igen, tredje gången gillt!varjag skrev:....oh, forgot- 1886?????
Antar att du söker 1889 - men flera I/Netsites daterar den till 1886, vilket var det första jag hittade och angav...i brist på verklig vetskap om tavlans historia, Varjagmythcracker skrev:Nja, nära men... ???? Kom igen, tredje gången gillt!varjag skrev:....oh, forgot- 1886?????
/MC
Är Varjag nattvaken? Är det ishockeyn som lockar?varjag skrev:Antar att du söker 1889 - men flera I/Netsites daterar den till 1886, vilket var det första jag hittade och angav...i brist på verklig vetskap om tavlans historia, Varjagmythcracker skrev:Nja, nära men... ???? Kom igen, tredje gången gillt!varjag skrev:....oh, forgot- 1886?????
/MC
Kunde fråga detsammaÄr Varjag nattvaken? Är det ishockeyn som lockar?