Japp.Wooster skrev:Undrar bara vilken kanal som köper in den i Sverige. Var det TV4 som sände Band of Brothers 2002?
Spielberg och Hanks gör "The Pacific"
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Re: Spielberg och Hanks gör "The Pacific"
- Fredrik Andersson
- Medlem
Nu fungerade visserligen inte länken eftersom klippet var borttaget, men - menar du att man inte gifte sig eller blev förälskad 1941-45Crister skrev:Bröllops- och kärleksscenerna oroar mig lite men annars verkar det lovande
Och ärligt talat - det blir betydligt lättare för mig att motivera ett inköp av deluxe-dvd-boxen när den kommer och jag måste nalla av frugans hushållspengar. "Men älskling, den är ju till oss båda?!
- Kai Robert
- Medlem
Nu börjar det dra ihop sig, premiär mars -10 enligt Tom Hanks.
Det finns även en trailer att titta på, verkar lovande.
http://www.pacificfans.com/production-n ... or-pacific
/ Kai
Det finns även en trailer att titta på, verkar lovande.
http://www.pacificfans.com/production-n ... or-pacific
/ Kai
Rätt fascinerande att en serie som inte har sänts, och förmodligen inte ens är färdigklippt, redan har "fansites" 
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
"Band Of Brothers" har fortfarande - åtta år efter premiären - en rätt stor skara fans på t.ex. IMDb:s forum. Debatten är också mer sansad än t.ex. den för SPR. BoB:s framgång och ihållande popularitet har gjort att förväntningarna på "The Pacific" är mycket höga, och jag tror nog att de kommer att besannas.Wooster skrev:Rätt fascinerande att en serie som inte har sänts, och förmodligen inte ens är färdigklippt, redan har "fansites"
Jo, det tror jag också - att det tagit så lång tid att producera The Pacific tyder ju på att Spielberg och Hanks m fl är medvetna om förväntningarna och inte vill floppa - utan överträffa BoB. Men det gör det inte mindre fascinerande, rent av coolt, att en serie som inte ens är klar redan har fansites.B Hellqvist skrev:"Band Of Brothers" har fortfarande - åtta år efter premiären - en rätt stor skara fans på t.ex. IMDb:s forum. Debatten är också mer sansad än t.ex. den för SPR. BoB:s framgång och ihållande popularitet har gjort att förväntningarna på "The Pacific" är mycket höga, och jag tror nog att de kommer att besannas.Wooster skrev:Rätt fascinerande att en serie som inte har sänts, och förmodligen inte ens är färdigklippt, redan har "fansites"
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Ny trailer. Ser mycket lovande ut.
- Fredrik Andersson
- Medlem
Håller med Hellqvist. Det här ser riktigt spännande ut. Någon som vet när dvd-boxen släpps? 
-
Torbjörn J
- Medlem
Premiärdatum i USA klart, första avsnittet sänds 14 mars på HBO.
- Fredrik Andersson
- Medlem
Härligt! Då kommer den till Svea rike runt 2015 får man anta?Torbjörn J skrev:Premiärdatum i USA klart, första avsnittet sänds 14 mars på HBO.
Njae, nu för tiden brukar det gå undan (möjligheten att ladda ner via nätet eller köpa DVD overseas har ju påskyndat processen att serierna också sänds på TV i Sverige fortare) - skulle tippa att den går i Sverige till hösten. Frågan är bara vem som köper den först - man kan ju hoppas att det blir till en kanal man har, och inte någon av filmkanalerna.
Man kan ju hoppas att det går snabbt och att den hamnar hos någon man har. SVT har ju precis visat Spielbers och Hanks Band of Brothers igen. Så man kan hoppas att de gjorde det för att ligga bra till när The Pacific väl kommer.
- Fredrik Andersson
- Medlem
Ber en stilla bön att det blir en Public Service kanal. Band of Brothers blev massakrerad av TV4:s reklaminslag när jag såg den första gången...
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Äh, det blir att beställa från amazon. Orkar fan inte vänta på att den ska sändas av SVT eller Tv4.
Har inte hört så mycket om denna serie, Brothers var väldigt hajpad innan men denna serie verkar ha glidit under radarn. Jag visste inte ens att den var färdig?
Sonderling
Har inte hört så mycket om denna serie, Brothers var väldigt hajpad innan men denna serie verkar ha glidit under radarn. Jag visste inte ens att den var färdig?
Sonderling
-
Torbjörn J
- Medlem
Enligt uppgifter jag hittat ska Canal+ visa den med start i april. Mer finns att läsa på canalplus.se
Sen ska finska YLE visa den med start hösten 2010.
Sen ska finska YLE visa den med start hösten 2010.