Hej,
är det någon kunnig här som kan identifiera den inringade delen på min PaK 40? Det här är en (leksaks)modell i skala 1:18 som jag tänkte snygga till och modifiera så att den går att bogsera med ett fordon i skala 1:16, och en hemsida jag har hittat har alldeles utmärkta bilder på allt jag behöver veta, utom just detta!
Kan det vara en behållare för en beredskapsgranat eller något i den stilen? Hur bör den modifierras i såna fall - bör den exempelvis borras ut?
Morgan
Hjälp med del på PaK 40!
Hjälp med del på PaK 40!
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"
Re: Hjälp med del på PaK 40!
Kan förstås vara ett koger för beredskapsammunition men åtminstone jag har aldrig sett något liknande. Nu är min erfarenhet av PAK40 begränsad till museipjäser och i sådana fall kan förstås ett koger saknas.
Vad är det för tillverkare av modellen?
Vad är det för tillverkare av modellen?
Tror firman heter 21st Century Toys.
Jag fick ett tips om att kunde vara förvaringsboxen till borsten till stången som man rengör eldröret med. Låter det som en trolig idé?
Morgan
Jag fick ett tips om att kunde vara förvaringsboxen till borsten till stången som man rengör eldröret med. Låter det som en trolig idé?
Morgan
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"
Jag har endast en PaK 40 på mitt samvete (1/35) och jag kan inte dra mig till minnes att den hade någon del med detta utséende.
Det kan vara så att dom som producerat Morgans kanon har haft en fältmoddad Pak som förlaga.
Det kan vara så att dom som producerat Morgans kanon har haft en fältmoddad Pak som förlaga.
Senast redigerad av 1 NIL, redigerad totalt 3 gånger.
Äh, det löser sig.
Jag har för mig att den delade läskstången åtminstone på finska pjäser var fäst på ett eller båda lavettbenen.
Å andra sidan kan faktiskt din detalj vara ett sådant här ammunitionskoger men då bör man inte borra ur det eftersom det har ett lock.
Å andra sidan kan faktiskt din detalj vara ett sådant här ammunitionskoger men då bör man inte borra ur det eftersom det har ett lock.
- Bilagor
-
- Pak_40_ammunition_Parola.jpg (82.92 KiB) Visad 2886 gånger
Jag hittade den här bilden på en PaK 40, och den visar detaljen med lock på - och locket går ju utan större problem att tillverka av plasticard.
Så den har nog funnits på PaK 40-kanoner, men sedan tagits bort av någon anledning.
Morgan
Så den har nog funnits på PaK 40-kanoner, men sedan tagits bort av någon anledning.
Morgan