Det finns nog i realiteten verkligen små chanser för att vi ska få reada på sanningen om svenska kärnvapen, då det mesta som skulle kunna stå som bevismateriell för given verksamhet med säkerhet måste ha förstörts av stabsmedlemmar ännu icke i livet, med tanke på just "deutralitetspolitiken". Detta är förståeligt ur rikessäkerhetsperspektivet, då uppgifter av detta slag allravligt skulle skada relationerna till de länder som trott på den svenska neutraliteten. Det skulle va i det närmaste omöjligt att återfå vårt rykte som stående FM-medlem om dessa uppgifter hade lämnats intakta. I och med detta finner jag det rätt meningslöst att diskutera saken vidare, och jag menar inte att låta som en korkad konspirationsteoretiket här, men i vissa fall kan vi rationellt påstå att det finns gedigna statshemligheter, och denna fråga kan definitivt vara i linje med såna. Problemet med konspirationsteorier är bara att de inte går att falsifiera, vilket i ett gör att de inte kvalificerar som riktiga teorier. Man kan, som konspirationsteoretiker och likt egyptologen i Varan-TV, alltid säga, på frågan var bevisen som stödjer ens yttringar finns: Det finns inga bevis för dem har regeringen förstört för att vi inte ska kunna visa att det vi säger är sant.
Ok, Varan-TV-egyptologen hade väl närmare sagt:
[finlandssvenska] "Det finns inga bevis, för de är borta, och det är mycket sorgligt. Jag ser inget glapp mellan faraonernas tid och nuet, det är bara en enda massa...porr"