Finns det någon här som kan turkiska och kan avgöra om detta är samma telegram som finns här?
http://www.ermenisorunu.gen.tr/english/archive/061.html
Henrik
För det första är det inte alla här på Skalman som skrivit det där, så rikta då din kritik mot enskilda medlemmar och inte mot 2600 medlemmar. [Om att folk här inte är pålästa] För det andra är hela det här inlägget som du skrivit bara ett gnällinlägg på alla som inte har samma åsikt som dig. Du har inget att komma med, inga fakta som reviderar det som påståts i den tråd som upprör dig så, utan bara vanligt gnäll! [Bra start]Tamar skrev:Jag vill bara klargöra vissa saker som folk har skrivit här. Jag förmodar att ni inte är så pålästa om vad som hände armenierna och andra kristna, assyrier och greker, i det historiska hemlandet armenien dvs. östra turkiet efter allt jag läst här.
Jaså, har du några som helst belägg för att vi här på Skalman "verkar tro på är det ni läser i DN och om andra världskriget i svenska skolor", eller är det något du suttit och fabricerat ihop?Jag blir som är född i Sverige skäms över att folk är så omedvetna om vad som händer, det ända ni verkar tro på är det ni läser i DN och
om andra världskriget i svenska skolor, eftersom det är det ända som verkar viktigt nu för tiden...
Och för guds skull, jag skäms att ni har publicerad turkiska propaganda sidor mot armenien!!
Där kom det, du är armenier och då har du rätt och alla andra har fel, särskilt svenskar och andra som inte är armenier. [Att ditt inlägg bara är ett gnällinlägg stärker mitt resonemang]gå inte till ermenu hat sidorna, det är verkligen förolämpande mot en normal människa, och mot mig som armenier också.
hej Tamar: du förmodar fel.Tamar skrev:Hej på er allesammans,
Svar till:
viewtopic.php?t=12732&highlight=armenien
Jag vill bara klargöra vissa saker som folk har skrivit här. Jag förmodar att ni inte är så pålästa om vad som hände armenierna och andra kristna, assyrier och greker, i det historiska hemlandet armenien dvs. östra turkiet efter allt jag läst här.
Är det något speciellt att du som född i Sverige skäms från en som är född i Argentina? Hur kan folk vara omedvetna om vad som händer om dem läser DN, en tidning? Sen hur dem värderar det som händer och källan är väl en annan sak. Om inte du går på svensk skola, vart går du då? Du kan väl upplysa oss om vad som är viktigare "nu för tiden"?Tamar skrev: Jag blir som är född i Sverige skäms över att folk är så omedvetna om vad som händer, det ända ni verkar tro på är det ni läser i DN och
om andra världskriget i svenska skolor, eftersom det är det ända som verkar viktigt nu för tiden...
Skulle detta vara någonting nytt?Tamar skrev: Israel förnekar folkmordet eftersom dom är allierade med Turkiet, go figuer hur det lligger till efter det. Det är bara att kolla på vilka som är allierade med vilka, och hur dom handlar.
Ok om dem är propaganda sidor så borde du faktist peka på vilka du menar, för att det finns faktist riktigt bra hemsidor om Armenien här, hur kan du missa dem, du som är expert. Du som är bättre än oss borde länka till bra hemsidor också. Du har förolämpat 2600 medlemmar med ett inlägg, det visar ju på att du är i lika låg nivå som jag då, fast du är betydligt mer trångsynt.Tamar skrev: Och för guds skull, jag skäms att ni har publicerad turkiska propaganda sidor mot armenien!! Det är verkligen skrattretande!!
gå inte till ermenu hat sidorna, det är verkligen förolämpande mot en normal människa, och mot mig som armenier också.
Dom hävdar t.o.m att det var armenierna som hade folkmord på turkar.
Det är lätt för en minoritet som om vi ska ta det från början, som var helt obeväpnad(det var förbjudet helt enkelt för kristna), och dessutom ska en minoritet ha haft folkmord på "turkar" som var i stor majoritet!!!!?
Ja! Jag skrev här bara för att jag såg det här inlägget och blev förbannad.Artificial skrev:hej Tamar: du förmodar fel.Tamar skrev:Hej på er allesammans,
Svar till:
viewtopic.php?t=12732&highlight=armenien
Jag vill bara klargöra vissa saker som folk har skrivit här. Jag förmodar att ni inte är så pålästa om vad som hände armenierna och andra kristna, assyrier och greker, i det historiska hemlandet armenien dvs. östra turkiet efter allt jag läst här.
Allt pekar på att du blev medlem på skalman bara för att skriva det där
inlägget, *host* vajnande *host* Så du har ingen aning om vad skalman är, vilka som finns här, vad dem står för, jag tycker du ska be om ursäkt till alla andra då du egentligen pekar på mig med ditt vajnande, men du vågar ju knappt skriva det. Ditt inlägg var det första du skrivit på skalman, därför tror jag att du pratar i nattmössan men jag kan ju ha fel. Sen blundar du för resultatet av debatten kring folkmordet på armenier. Jag som turk erkänner folkmordet. Det är hur fel som helst att förneka det, sen om mina fakta är fel och att jag bedömmer allt så hemskt dåligt får väl du förbättra med lite riktig fakta än att vajna och tro att du är professor i "armenien-kunskap" Det skulle vara mer intressant om du hade skrivit någonting nytt och konstruktivt, mer givande.
Är det något speciellt att du som född i Sverige skäms från en som är född i Argentina? Hur kan folk vara omedvetna om vad som händer om dem läser DN, en tidning? Sen hur dem värderar det som händer och källan är väl en annan sak. Om inte du går på svensk skola, vart går du då? Du kan väl upplysa oss om vad som är viktigare "nu för tiden"?Tamar skrev: Jag blir som är född i Sverige skäms över att folk är så omedvetna om vad som händer, det ända ni verkar tro på är det ni läser i DN och
Skulle detta vara någonting nytt?Tamar skrev: Israel förnekar folkmordet eftersom dom är allierade med Turkiet, go figuer hur det lligger till efter det. Det är bara att kolla på vilka som är allierade med vilka, och hur dom handlar.
Ok om dem är propaganda sidor så borde du faktist peka på vilka du menar, för att det finns faktist riktigt bra hemsidor om Armenien här, hur kan du missa dem, du som är expert. Du som är bättre än oss borde länka till bra hemsidor också. Du har förolämpat 2600 medlemmar med ett inlägg, det visar ju på att du är i lika låg nivå som jag då, fast du är betydligt mer trångsynt.Tamar skrev: Och för guds skull, jag skäms att ni har publicerad turkiska propaganda sidor mot armenien!! Det är verkligen skrattretande!!
gå inte till ermenu hat sidorna, det är verkligen förolämpande mot en normal människa, och mot mig som armenier också.
Dom hävdar t.o.m att det var armenierna som hade folkmord på turkar.
Det är lätt för en minoritet som om vi ska ta det från början, som var helt obeväpnad(det var förbjudet helt enkelt för kristna), och dessutom ska en minoritet ha haft folkmord på "turkar" som var i stor majoritet!!!!?
MVH//Artificial
Säg mig vad du egentligen tillfört oss?
Jag hoppas verkligen inte att du menar att allt jag skrivit inom folkmordet på armenier är massa "babbel"Tamar skrev:Ja! Jag skrev här bara för att jag såg det här inlägget och blev förbannad.
Uräskta mig..
Jag BEDÖMER att det du skrivit är en massa babbel.
Jag säger att jag är från Sverige eftersom jag vill betona att jag br här och jag skäms över att DU inte har så mkt kunskap om armeniska folkmordet att ni också hänvisar till turkiska sidor om armenier.
Ska titta genom dem.Tamar skrev:Det minsta jag kan göra är att bidra med en länk till en hemsida:
http://www.genocide1915.info/articles.asp
http://www.cilicia.com
http://home.tiscali.se/nilsloew/SvD%20-%20Folkmord.htm
En artikel skriven av Nils Löw.
Varför tar du inte fram fakta som bekräftar att Artificials argumentation kring folkmordet är "babbel, i stället för att bara säga att det är babbel, hur givande är det i en debatt?Jag BEDÖMER att det du skrivit är en massa babbel.
Vilka "ni", Sammtidigt som du betonade att du var född i Sverige så betonande du att du var armenier, hur ska du ha det?Jag säger att jag är från Sverige eftersom jag vill betona att jag br här och jag skäms över att DU inte har så mkt kunskap om armeniska folkmordet att ni också hänvisar till turkiska sidor om armenier.
Martin Tunström skrev:Varför tar du inte fram fakta som bekräftar att Artificials argumentation kring folkmordet är "babbel, i stället för att bara säga att det är babbel, hur givande är det i en debatt?Jag BEDÖMER att det du skrivit är en massa babbel.
Vilka "ni", Sammtidigt som du betonade att du var född i Sverige så betonande du att du var armenier, hur ska du ha det?Jag säger att jag är från Sverige eftersom jag vill betona att jag br här och jag skäms över att DU inte har så mkt kunskap om armeniska folkmordet att ni också hänvisar till turkiska sidor om armenier.
/Martin