Hitlers tal?

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 31 maj 2006, 14:43

Jag brukar köra med det gamla välkända resonemanget att han dök upp i precis rätt tid-när folk var beredda att lyssna på honom. Jag säger alltid att han inte hade kunnat lyckas med den retoriken nu, utan att det bara var en ren slump att han klev in på den politiska arenan i precis rätt (eller fel) tidpunkt.
I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 31 maj 2006, 18:31

Andreas K skrev:I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?
Tittar man runt om i världen märker man tyvärr att människorna inte blivit mer civiliserade.

/Martin

Jokke
Medlem

Inlägg av Jokke » 31 maj 2006, 18:37

Martin Lundvall skrev:
Andreas K skrev:I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?
Tittar man runt om i världen märker man tyvärr att människorna inte blivit mer civiliserade.

/Martin
Utveckla gärna Martin... Du menar att det skulle funka med en person som Hitler idag, om han nu slogs för andra saker kanske jämställdhet. Vad har det med om människor är civiliserade eller inte?

Jag är inte säker på att jag skulle titta bort om en person med Hitlers talang att tala stod och prata om jämställdhet, lägre skatter eller var nu skulle vara.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 31 maj 2006, 19:17

Ämnet gällde alltså den historiske Hitler, inte ev. motsvarigheter av idag.

Jokke
Medlem

Inlägg av Jokke » 31 maj 2006, 19:20

Hexmaster skrev:Ämnet gällde alltså den historiske Hitler, inte ev. motsvarigheter av idag.
Okey jag förstår :)

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 31 maj 2006, 19:32

Jag skickar ett pm.

/Martin

Användarvisningsbild
tyskaorden
Redaktör emeritus

Inlägg av tyskaorden » 31 maj 2006, 23:17

Richard F skrev:
tyskaorden skrev:Intressant är ju inspelningarna som finnarna gjorde under Hitlers besök i landet, vilket lär vara en av de få inspelningarna på hur Hitler lät till vardags. Mer att läsa om detta från Helsingin Sanomats engalska upplaga : http://www.hs.fi/english/article/1076153999513
Finns inte denna inspelning på Mp3-format eller liknande så man kan höra det?

Richard
Richard jag hittade denna snutt av inspelningen http://stevenlehrer.com/finland.htm skrolla ned tillslutet av texten så kan du lyssna antingen real player eller windows media player.

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem

Inlägg av Belisarius » 31 maj 2006, 23:58

What the...wha?.... 8O

Martin, du får gärna passera det PMet till mig också... vad tänker ni?

Jokke
Medlem

Inlägg av Jokke » 10 juni 2006, 22:06

Någon nytt?

Skriv svar