Hitlers tal?
Jag brukar köra med det gamla välkända resonemanget att han dök upp i precis rätt tid-när folk var beredda att lyssna på honom. Jag säger alltid att han inte hade kunnat lyckas med den retoriken nu, utan att det bara var en ren slump att han klev in på den politiska arenan i precis rätt (eller fel) tidpunkt.
I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?
I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Tittar man runt om i världen märker man tyvärr att människorna inte blivit mer civiliserade.Andreas K skrev:I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?
/Martin
Utveckla gärna Martin... Du menar att det skulle funka med en person som Hitler idag, om han nu slogs för andra saker kanske jämställdhet. Vad har det med om människor är civiliserade eller inte?Martin Lundvall skrev:Tittar man runt om i världen märker man tyvärr att människorna inte blivit mer civiliserade.Andreas K skrev:I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?
/Martin
Jag är inte säker på att jag skulle titta bort om en person med Hitlers talang att tala stod och prata om jämställdhet, lägre skatter eller var nu skulle vara.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Richard jag hittade denna snutt av inspelningen http://stevenlehrer.com/finland.htm skrolla ned tillslutet av texten så kan du lyssna antingen real player eller windows media player.Richard F skrev:Finns inte denna inspelning på Mp3-format eller liknande så man kan höra det?tyskaorden skrev:Intressant är ju inspelningarna som finnarna gjorde under Hitlers besök i landet, vilket lär vara en av de få inspelningarna på hur Hitler lät till vardags. Mer att läsa om detta från Helsingin Sanomats engalska upplaga : http://www.hs.fi/english/article/1076153999513
Richard
- Belisarius
- Medlem
What the...wha?....Andreas K skrev:I alla fall hoppas man ju att en sådan person inte får något gehör idag. Kanske hade Hitler anpassat sig till vår tid och stått och hyllat jämställdhet, lägre skatter och integration för att vinna stöd?
Martin, du får gärna passera det PMet till mig också... vad tänker ni?